måndag 28 februari 2011

Bussmysteriet

Jag missade bussen! Jag har alltid varit den som stått och frusit vid busshållplatsen för att vara säker på att hinna med min buss. Den senaste tiden har dock något hänt. Jag är nu den som springer ut mot bussen och endera ser den åka iväg eller så har jag missat den helt. Idag missade jag den helt. Det gick dock en buss ganska kort därefter och jag hann precis till lektionen. När jag satt på bussen började jag reflektera över varför denna vändning har skett. Jag tror att jag har kommit på det. Vår köksklocka går efter! När klockan på köksklockan visar tio i 8 och, jag anser mig ha god tid till bussen går tio över 8, är klockan egentligen 8 och jag har alltså ganska bråttom. När jag sen tittar på min klocka eller mobilen inser jag detta vilket resulterar i en joggingtur till hållplatsen. En lösning på problemet är alltså att byta batterier i köksklockan och/eller gå efter min armbandsklocka. Skönt att det mysteriet äntligen är löst!

Nu sitter jag på Universitetet och har fått i mig rester av gårdagens gudomliga kycklinggratäng och skall strax gå till tåget för att ta mig till Täby centrum där jag ska kika lite i affärer innan jag sätter mig för att bli omhändertagen av min frisör i någon timma. Ska toppa och fräscha till håret lite och det ska bli så skönt. Det är så härligt att få bli ompysslad och bara ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar