söndag 27 februari 2011

En halvtimma lycka om dagen

En halvtimma om dagen lägger jag minst på att sitta framför datorn. Denna halvtimma är nu utbytt mot en powerwalk. Istället för att sitta på rumpan och få fyrkantiga ögon flåsar jag runt min runda med lätta steg. Värmen stiger under fleecetröjan och jag ökar på stegen ännu mer. Tyvärr är det väldigt halt på en del ställen, men det går ändå. Dagens halvtimma blev en PW med inslag av jogging. Jag har försökt jogga utomhus hur mycket som helst, men aldrig lyckats få till det (och när jag väl försökt har det varit i snigelfart) Idag joggade jag i lagom takt utan problem och hade kunnat jogga hela rundan utan att behöva stanna på grund av brist på ork. Min kondition börjar bli bättre och i sommar hittar ni mig definitivt ute i joggingspåret. Passade på att handla lite på väg hem och gjorde ett kap. En korg kiwi för 10 kr. Nu kan jag frossa kiwi som är min nya favorit. Med skal såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar