tisdag 29 mars 2011

Nu jäklar!

2 cm i midjan - så mycket har jag gått upp sen vi mätte sist (den 2 mars). 2 cm! Jag har känt det på mig ett tag nu, men har tänkt att det kanske bara varit inbillning. Jag har haft två veckor under den tiden som träningen nästan uteblivit helt och en svullohelg (fredag-söndag) med alldeles för mycket snask och dålig mat. Det har satt sina spår. Jag känner mig både besviken, men även motiverad. Jag måste se till att hålla mig motiverad och inte gräva ner mig över detta. Jag har slarvat och då säger kroppen ifrån, så enkelt är det. Men nu ska jag se till att vara på banan igen.


Idag hade jag sista passet med PT-Philip. I tre månader har jag fått känna av Lailanieffekten en gång i veckan. Det har varit tuffa pass och det har gett ett otroligt resultat. Om vi ser till midjan har jag gått ner sammanlagt 4 cm där sen jag började träna med Philip. Det innebär ju att jag inte har gått tillbaka helt, vilket är positivt. Jag har tränat länge innan jag började träna med Philip, men jag har inte sett resultat. Nu, efter 3 månader med Philip ser jag resultat. Jag minskar i cm (bortsett från dessa 2 jäkla cm), jag känner mig smidigare och starkare. Jag har lärt mig fler övningar att göra på gymmet samt hur jag gör dem rätt. Det är så lätt att göra fel! TACK Philip för dessa 3 månader.

Dock är det dags att gå vidare. Jag känner mig inte helt redo att köra själv utan känner att jag fortfarande behöver stöd och pepp i min träning och när det gäller kosten. Mina 2 cm runt midjan är motivation om något och de ska bort och gärna lite till. Till min hjälp för att nå det och för att fortsätta orka kämpa mot mitt mål har jag nu PT-Fia. Jag har länge läst hennes blogg och inspirerats av hennes sunda livsstil och värderingar. Med ett kostschema och träningsupplägg från henne kommer jag att nå mitt mål till sommaren och känna mig nöjd när det är dags att visa upp sig i bikini. Jag är super taggad och tror att våren kommer bli riktigt bra!


Ett kryss för Sanna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar