lördag 26 mars 2011

Turister i Uppsala

Efter mitt morgonbesök på gymmet for jag och sambon iväg till Uppsala. Målet var att köpa en cykel och en hårddisk, men jag har aldrig varit i Uppsala (vad jag kan minnas) så vi åkte in till stan och promenerade runt en stund. Först gick vi och tittade på kyrkan, den var riktigt häftig - stor och mäktig. Vi tog sen en fika och J avnjöt en stor semla med mycket mandelmassa, just as he likes it. Själv surplade jag på en kaffe med mjölk och spanade avundsjukt på hans bulle. Efter ytterligare en sväng på stan for vi och köpte min cykel - den svarta faran. På min nuvarande cykel är växeln trasig och sadeln lös. Nu har jag en splitter ny som jag kan fara omkring på i sommar. Oj, så mycket motion jag kommer att få.






Nu står maten i ugnen och magen skriker av hunger. Det kommer att serveras kycklingklubbor med rotfrukter, mums! Gårdagens middag var en storfavorit. Vi gör den inte så ofta, men hej vad god den är. Gerds kräftsoppa heter den och består bland annat av morötter, creme fraiche, kräftost och kräftstjärtar. Inte den nyttigaste soppen man kan tillaga, men GOD.

Den ser inte så aptitlig ut här kanske, men skenet bedrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar