onsdag 17 augusti 2011

Slut som artist

Nu har jag kommit hem och hunnit landa lite, lagom tills det är dags att gå och sova. I måndags var det första dagen på jobbet följt av en snabb middag, shopping av gortexskor, födelsedagspresent och veckohandling. Då landade vi hemma i soffan vid 9, halv 10. Igår kom jag hem halv 7 och klockan 7 blev jag hämtad av svägerskan för att åka och simma. På en halvtimme hann jag äta mat och packa ihop simkläder. Även denna kväll landade jag i soffan först vid 9, halv 10. Idag kom jag hem, duschade och bytte om för att sedan åka på kalas hos min brorson som har fyllt 5 år. Imorgon är det samma visa som tisdagen: stänga på jobbet, hem, äta och packa på en halvtimma och sen i väg till simhallen. På fredag stänger jag igen, men har bil så jag kommer hem lite snabbare. När jag kommer hem på fredag kväll hoppas jag att min sambo (som slutar betydligt tidigare än mig på fredagar) har städat, diskat och förberett mat så jag bara kan duscha och sen sätta mig vid ett dukat bord. Jag misstänker att jag kommer att uppskatta helgerna mer nu när jag pluggade. Jag tror dessutom att jag kommer att ha förståelse för min sambo om han bara vill vara hemma på helgen. När jag har pluggat har jag varit mycket hemma och vill då iväg någonstans på helgen, medan sambon som jobbar hela dagarna bara har velat vara hemma och ta det lugnt. Nu kommer nog även jag att uppskatta att vara hemma!

En trött faster på 5-års kalas!

1 kommentar:

  1. Ja tröttare och mer hemmakär blir du nog nu när du börjat jobba på riktigt. Skulle ju va urhärligt att ha ett hus att gå runt och stöka i på helgerna då kanske. Så kan vi komma med tvätten... haha!

    SvaraRadera