fredag 24 februari 2012

Föreläsning

I förra veckan hamnade jag i skolbänken igen. Min chef skulle gå på en föreläsning om barn som är i behov av extra stöd, men kunde inte gå. Hon frågade därför mig och jag ville väldigt gärna. Jag fick därför åka till Karolinska en eftermiddag och lyssna på en man som informerade oss om massa intressant. Mycket var bekant medan mycket var nytt och spännande. Det behövs mycket kunskaper om detta ämne för oss som arbetar med små barn. Mycket kan upptäckas i tidig ålder och det är bra att sätta in resurser så tidigt som möjligt för barnets skull. Att parkera vid Karolinska var dock bland det värsta jag gjort i hela mitt liv. Jag snurrade runt i det lilla parkeringsgaraget så länge så jag till slut inte visste om jag skulle upp, ner eller åt sidan för att komma någonstans. Till slut gasade jag för fullt in i en minimal parkeringsficka och lyckades utan att skrapa upp bilen. Sen sprang jag uppför tio trappor och var hela slut och svettig när jag kom fram till föreläsningssalen. När de andra gick och drack kaffe och åt bulle i pausen drack jag citronvatten och slafsade med en apelsin. Man kan tro att jag ville vara lite nyttig, men sanningen är att jag inte visste att de bjöd på kaffe och bulle förrän det var för sent. Men lika bra var det kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar