onsdag 29 februari 2012

Onsdag, med vårkänslor:

Du och jag, du och jag!

Dagen har bjudit på en underbart väder och vi har spenderat så mycket tid vi bara kunnat utomhus. Barnen fick till exempel äta mellanmål ute för första gången i år, utan mellisvantar. De konverserade med varandra, skrattade och verkade må så bra. Jag hoppas att morgondagen bjuder på ett liknande väder. Tyvärr ska jag och två kollegor sitta i ett möte på eftermiddagen, men utöver det vill jag vara ute så mycket som det bara går. Det är fortfarande blött ute då allt töar samt väldigt lerigt. Det märks tydligt på våra barn, men inte bryr de sig inte. De kastar sig, ålar och hoppas i vattenpölar likväl som lerpölar. Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder.

Imorgon är det min tur att ha med torsdagsfika. Jag har just varit och handlat och jag hoppas att det blir uppskattat. Jag vet i alla fall att jag fullkomligt älskar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar