söndag 27 februari 2011

Dag 03 - Mina föräldrar

Min mor har jag levt med i hela mitt liv och jag har blivit som jag umgåtts. Jag är, inte bara till utseendet, men även till mitt beteende väldigt lik min mor. Mamma har alltid funnits vid min sida, for better and for worse och har alltid stöttat mig. Eftersom min pappa knappt finns med i bilden har jag en "styvpappa" som funnits länge i mitt liv. Han är nog en av de snällaste människorna på jorden. Han har alltid ställt upp, skjutsat hit och dit, hämtat och fixat. Fram tills mamma träffade sin nuvarande man hade jag en tillfällig "pappa" i min storebror. Han var en trygg famn och en som kunde skrämma skiten ur en om man gjort något dumt. Jag minns en gång när jag var ute och lekte på gården i Tullinge och två pojkar var dumma mot mig på något sätt. Jag gick in, berättade det och sen kom min storebror med mig ut. När de fick syn på honom sprang de åt motsatt håll och halvskrek att min pappa kom. Då var jag bra nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar