lördag 26 februari 2011

Middag för två

I vår familj har vi kommit fram till att det är dyrt att äta på restaurang och att det ofta inte uppfyller våra förväntningar. Därför har vi kommit fram till att vi skall laga tre rätters middagar till varandra. En fredag var i månaden ska vi lyxa till det lite extra. Igår var det min tur. Det började med en hetsjakt efter matvaror inne på Ica mitt i fredagsrushen. Av någon anledning väljer många att storhandla på fredag eftermiddag. Det kommer att förbli ett mysterium för mig.

Menyn såg i alla fall ut såhär:

Förrätt: Honungsmelon inlindad i parmaskinka med sparris
Varmrätt: Ostfyllda lövbiffar med ugnsgratinerade rotfrukter och grönsaker med härligt mogen avokado och en fetaostsallad
Efterrätt: Chokladmousse med några hallon 

Jag lyckades bra med förrätt och varmrätt som uppskattades av min dejt. Även efterrätten uppskattades, men jag tror att det berodde på att han inte vill såra mig då chokladmoussen inte riktigt blev som den skulle. Jag har aldrig gjort det förut och har kommit på nu att det krävs ett par gånger för att det ska bli riktigt bra. Jag ska göra ett nytt försök vid ett annat tillfälle. Den gick absolut att äta, men var lite för hård och inte så krämig som jag helst vill ha den.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar