lördag 26 februari 2011

Dag 02 - Min första kärlek

Min första kärlek var en pojke i min klass. Jag gick i årskurs 1 i en klass med ettor-treor i samma klass. Jag var hemskt kär i en pojke. Har var en av de minsta i klassen (på längden) och gick även han i årskurs 1. Jag minns hur jag hela tiden kikade på honom under lektioner. En dag tog jag mod till mig och skrev en fråga-chans-lapp till honom. Jag minns inte hur jag lämnade den till honom eller hur jag fick svaret tillbaka. Jag minns däremot att när jag fick svaret så sprang jag in på toaletten, låste dörren och öppnade lappen. Svaret blev nej och jag minns hur förkrossad jag var. Jag grät och grät. Vi gick i samma klass upp till sexan då jag flyttade därifrån. Det blev en bra kompis och jag tror aldrig att vi pratade om det efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar