fredag 25 februari 2011

Morgonpromenad

Idag ringde klockan 6.15. Istället för att ställa om klockan och sova vidare hoppade jag upp ur sängen, klädde mig varmt och gav mig ut på en morgonpromenad. Det var alldeles tyst och halvmörkt ute. Jag var helt ensam med vinden och lite fågelkvitter. Det hördes inga bilar, inga röster, ingenting. Det var helt magiskt att promenera helt själv medan det kändes som resten av världen fortfarande sov. När jag kom hem var det godare än vanligt med min stora frukost som jag njöt av i lugn och ro. Dock hade jag kunnat klä mig lite mindre då det var hela -4 bara imorse. Det är ju rena värmen i jämförelse med de -24 som det var igår morse då jag valde att snooza istället för att promenera.




Såhär glad är man då man ska ut på morgon promenad kvart över 6!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar