måndag 28 februari 2011

Dag 04 - Vad bjuder jag på för mat?

Jag har i alla tider varit sämst på matlagning. Köttbullar (i micro) och makaroner var min standardrätt. Ville jag lyxa till det blev det falukorv. Av 7 dagar på en vecka åt jag säkert denna mat 5 av dem. Trots att det var min standardrätt kan jag inte påstå att jag var så bra på det. När jag ville steka köttbullarna i stekpannan vid ett tillfälle brann de nästan upp. Min mathistoria är alltså inte så ljus. När jag för 5 år sedan träffade min sambo blev han smärre chockad över mina urusla matlagningskunskaper. Frysta köttbullar med makaroner var inte en vanlig rätt hos honom eller hans familj. Där var det "riktig" mat som lagades. De frysta köttbullarna hängde med ett tag, men är nu mer eller mindre utrotade här hemma. Dom kommer inte längre innanför dörren. Med åren så har intresset för matlagning växt vilket gör att jag blir bättre och bättre på det. Jag fick senast igår beröm för att jag lagar så god mat nuförtiden. Förstår att sambon tycker att det är skönt att kunna lämna över ansvaret utan att behöva vänta sig micrade köttbullar och sega makaroner.

Gårdagens middag blev kycklinggratäng med en halv avokado, råris och broccoli, mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar