torsdag 31 mars 2011

Dag 04 - Mina favoritsaker

Jag har funderat länge på vad jag har för favoritsaker. Jag har kommit på tre saker som jag värdesätter högt av olika anledningar:

Denna sötnos fick jag av min sambo första julen som vi var tillsammans. Vi hade varit tillsammans i en dryg månad och jag tyckte att den var så rar. När man trycker ihop armarna gör nallen ett puss-ljud :)

Mitt älskade halsband som jag ärvt av min mormor. Jag har på mig det varje dag och det påminner mig om henne, men även om min egen mamma. Det är som att jag alltid har dem båda med mig.

Mormors ring. När mormor hade gått bort och jag tillfrågades om jag ville ha några av hennes smycken frågade jag direkt efter den här ringen. Jag minns så väl att hon alltid hade den på sig. En gång var hon tomte, men jag såg ju direkt att det var hon då hon aldrig tog av sig ringen. Den väcker så många barndomsminnen till liv. Definitivt en favoritsak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar