fredag 25 mars 2011

Konsten att snooza

Igår kväll var jag på ett box pass med Anna. Det var skönt att få boxa på varandra lite! När jag kom hem skakade händerna och kroppen kändes härligt mör. Jag somnade gott efter att jag läst lite litteratur och gick upp 10 timmar senare. Inte klokt! Klockan ringde vid 7, men den har snoozats i två timmar. Vid 9 drog jag mig upp och gjorde min dagliga, härliga frukost med smoothie, knäckebröd med ägg, mivitotal och andra godsaker. I natt var det otroligt skönt att sova. Det är inte ofta som jag drar mig från att gå upp på morgonen, men idag var det så skönt att bara vila. Solen gör det som vanligt lättare att gå upp, men temperaturen har inte gått upp så mycket än. Hoppas att den stiger under dagen.

Dagen består av litteraturläsning. Jag lånade en bok igår av en gammal kurskamrat och den ska läsas ut så fort som möjligt. Skulle ha hämtat litteratur på Universitetet idag, men det gör jag på måndag istället. Då kan jag dessutom stanna där hela dagen och läsa. Sitter jag hemma frestas jag bara av annat istället. Då blir det plöstligt roligare att skura toaletten... Lite senare ska dagens träning bli en joggingtur med sambon. Vi har bestämt att vi ska springa en runda varje dag nu under våren och sommaren. Då får vi båda daglig motion och samtidigt får vi kvalitetstid tillsammans. Det behövs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar