söndag 27 mars 2011

MÅL

Jag har insett att jag kan ha bra självdisciplin om jag verkligen vill, men förr eller senare händer något och så "ger jag upp". Jag börjar se ett farligt mönster som jag inte alls tycker om. Jag tror att jag måste ställa upp tydliga, konkreta mål vad det än gäller i mitt liv. Jag måste ha långsiktiga och kortsiktiga mål.

Mina mål:

Plugg:
Långsiktigt - bli klar och nöjd med c-uppsatsen i maj samt opponera på en kurskamrats arbete
Kortsiktigt - spendera minst 2 heldagar per vecka på biblioteket på Universitetet där jag läser litteratur och skriver. Självklart sker även mycket, myycket pluggande på hemmaplan och förhoppningsvis tar jag mig till Uni fler än två gånger per vecka

I nästa vecka ska jag bli hyfsat klar med syfte och frågeställning samt inledningen. Jag ska även känna mig ganska färdig med litteraturen samt börja på teoriavsnittet. Dessutom ska jag se till att mina intervjuer som jag ska genomföra med några lärare är spikade samt dagar då jag ska genomföra observationer.

Träning och kost:
Långsiktigt - jag återkommer med mitt långsiktiga mål då det inte är helt klart ännu, men i stora drag handlar det om att känna mig nöjd och glad när jag ska vara iklädd bikini i sommar
Kortsiktigt - köra sista passet med PT-Philip och se vad som har hänt sen vi började i december. 2 spinning/andra konditionspass samt 3 gympass i veckan. En bra kost med mycket fisk, kyckling och bra fetter samt bra mellanmål. Ett valfritt mål i veckan och inga ätardagar!

Övrigt:
Jag ska ha som mål att träffa mina vänner oftare. Minst en gång i veckan måste jag få in en dejt med mina fina vänner. Det ger så mycket energi och lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar