torsdag 31 mars 2011

Min (plugg-)dag i bilder

Nu är jag hemma efter en liten tur med bussen. Jag har kommit på att det är otroligt avkopplande att åka buss. Jag landar med min stora, blytunga väska och kan koppla av och ta det lugnt i tjugo minuter. Inget plugg som ska fixas, ingen disk att ta hand om. Bara lugn och ro. Magiskt!

Idag har jag spenderat dagen på Universitetet. Hittade en skön plats i biblioteket där det bara fanns några bord att sitta vid vilket betydde att det var mer avskilt än på andra delar av bibblan. Förutom en kort lunchpaus blev det plugg hela tiden. Jag har nu kommit ganska långt i teoridelen på uppsatsen där jag presenterar tidigare forskning i det ämne som jag ska skriva om. Känns skönt att sätta fart redan nu så jag slipper stressa ihjäl mig i slutet.

Här kommer min dag i bilder:

Datorn är i gång och böckerna redo att läsas!

Jag i början av dagen - lagom pigg.


Lunchpaus - kycklinggryta med råris, broccoli och avokado. Mums!

Utsikten från bibblan - södra husen på Universitetet.

Jag i slutet av dagen - inte lika pigg.

Räddningen då magen kurrar och orken sakta försvinner framåt halv 3 snåret: kesella med kiwi, frön och kanel. Jag brukar spara på kesella burkar och se till att ha en fyra-fem stycken. Det är perfekt att förvara mellanmålet i när man är på språng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar