torsdag 31 mars 2011

PLUGGA och uppdatering om utmaningen

Imorse var en sådan där morgon då jag helst ville dra täcket över huvudet när klockan ringde och somna om i stället för att gå upp. Jag resonerade fram och tillbaka med mig själv om jag skulle gå en morgon promenad eller inte. När jag klev utanför dörren hade jag fortfarande inte bestämt mig, men när jag väl började gå så gick det av bara farten. Jag tog en längre runda idag (5 km) än jag brukar. Det kändes bra och jag tycker att det är så härligt att komma in i värmen efter promenaden och känna hur magen skriker efter den stora frukost som väntar. Dagens frukost blev fiberrikad gröt med kanel och mjölk, knäckebröd med ett löskokt ägg, omega 3 kapseln och ett stort glas vatten med mivitotal. Resten av dagen har jag spenderat på bibblan på Universitetet. Mer om det kommer i nästa inlägg då jag även kan skicka med bilder.

Det här är fjärde dagen i "FEM DAGAR UTAN SOCKER" - utmaningen. Jag tycker att det går riktigt bra. Har inte känt något sug ännu. Magen börjar dock kurra lite nu känner jag så jag ska mumsa på mitt mellanmål. Idag ser matintaget ut såhär:

Frukost: Fiberrikad gröt med kanel och mjölk, knäckebröd med löskokt ägg, omega 3 och ett stort glas vatten med mivitotal
Lunch: Kycklinggryta med råris, broccoli och avokado, vatten
Mellanmål: En halv kesella med kiwi, frön och kanel
Middag: Lax på spenatbädd med grönsaker och råris/potatis
Kvällsmål: En proteindrink och en banan efter träningen

Utmaningen som jag är med i startades av PT-Fia. Hon har flera gånger attackerats av läsare som anser att hon hetsar till ätstörningar. Är det någon som har en sund syn på kost och träning så är det Fia. Hon är en stor inspirationskälla! Den här utmaningen handlar inte om att sluta äta. Det handlar om att utmana sig själv att undvika sådant som är onödigt för oss under fem dagar. Jag har inte ätit socker på fyra dagar och jag mår jätte bra. Suget försvinner fort och jag kan istället ägna mig åt att njuta av god mat, goda mellanmål och massa härlig motion. Och en sak till... Fia trycker på att äta sex gånger per dag - tre stora mål och tre mindre. Att äta var tredje timma är inte att svälta sig själv, det är att må bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar