måndag 28 mars 2011

PLUGG

Dagens schema:

9.30 - anländer till Universitetet, möter upp två kursare och sveper en kaffe för att piggna till
10.00 - vi installerar oss i biblioteket med mängder av böcker och datorer. Jag läser och letar litteratur samt skriver på uppsatsen
12.30 - lunchpaus. Luchen blev biff stroganoff med ris och grönsaker samt en liten brödbit med smör och två stora glas vatten
13.30 - jag installerar mig ännu en gång i biblioteket, denna gång ensam. Jag skriver på uppsatsen tills klockan slår 3
15.00 - jag packar ihop, äter mellanmål (ett äpple) och går till bussen

Nu är jag hemma efter en sväng på ICA. Till middag blir det kyckling med avokado och grönsaker samt eventuellt lite råris om det finns att värma. Jag känner mig just nu helt uppe i varv och hoppas att den lilla energi jag har kvar räcker till under spinningpasset ikväll. När det är avklarat och veckohandlingen är gjord kommer jag med all sannolikhet att falla ihop av utmattning.

Jag inser att majoriteten av mina vardagar fram till sommaren kommer att se ut på liknande sätt. Nästa vecka har vi diverse föreläsningar och ett handledningspass. Innan och efter dessa samt under de dagar som är tomma i kalendern ska jag befinna mig på biblioteket. Det gick så mycket bättre att sitta där än hemma. Visst smyger jag in och kikar lite bloggar ibland, men inte alls i samma utstäckning som hemma. Att jag har mina två kursare med mig hjälper motivationen avsevärt. Det är enklare att ta sig till bibblan och göra det jag ska när jag vet att de väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar