måndag 28 mars 2011

Jag ser det snöar, jag ser det snöar

Det är väl för underbart att vakna till en snötäckt mark.... Vid två tillfällen under mars månad har jag trott att det äntligen är vår och precis då faller snön. Jag tror att den försvinner snabbt, men temperaturen har dessutom sjunkit sen en vecka sen. Temperaturen har ju varit uppe i 10-15 plusgrader med strålande sol. Solen lyser fortfarande, men temperaturen nu kryper ju inte över 5 plusgrader. Nu vill jag ha VÅR och kunna gå med tygskor och skinnjacka utan att frysa ihjäl. Jag var så djärv att jag tog undan mina vinterjackor och vinterskor, men nu är jag rädd att jag ska behöva ta fram dem igen. Eller så trotsar jag snön och går ut i vårkläder, med risk för att frysa.

Idag ska jag in till Universitetet för att hämta lite böcker på biblioteket. Jag tänkte sätta mig i bibblan och läsa hela dagen och kanske fortsätta skriva på uppsatsen. Ska möta upp en kurskamrat också så jag får lite sällskap. Nu är det dags att byta om, packa och fara till bussen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar