tisdag 26 april 2011

En måndagstisdag

Denna tisdag förväxlas lätt med en måndag då vi hade extra ledigt nu i helgen. Skönt med en kortare vecka! Nu framåt eftermiddagen/kvällen har temperaturen sjunkit något och några droppar regn har fallit. Tidigare under dagen har det varit härlig sommarvärme.

Dagen började med en 30 minuters PW och sen en härlig frukost med smoothie på blåbär/hallon, naturell yoghurt och en halv banan toppad med rågfras, frön och kanel. Det blev även en äggsmörgås, vatten med mivitotal och omega 3 kapseln.

Ett försök till att visa hur jag såg ut denna sommardag. Jeansjackan invigdes idag!

Solbrillorna på!

Härligt att kunna gå med ballerinaskor. Dessa söta köpte jag i vårt lilla centrum för 179 kr. Riktigt sköna. Har fått skavsår på hälarna och på vänster lilltå, men nu börjar de forma sig efter mina fötter så snart slipper jag det.

Väl framme vid Universitetet spenderade jag en timma i caféet med en kopp kaffe, lite egentid kallar jag det.


Idag skulle jag ha tränat med Fia och jag var supertaggad efter en veckas snorande och rosslande. Idag var det dock hennes tur att vara sjuk så passet ställdes in. Jag åkte då hem till Friskis och körde ett tufft pass för överkroppen, ett pass som jag körde med Fia förra fredagen. Jag var grymt taggad och passet gjorde mig härligt slut i kroppen!

Så här glad är jag efter mitt första pass på över en vecka. Härligt svettig och slutkörd spenderade jag sen en låång stund i bastun innan jag jobbade ett pass på Friskis.

Middagen blev grillad kyckling, fetaost, cocktailtomater, avokado och en knäckesmörgås. Sambon lagade torsk med äggsås, men jag var tvungen att äta tidigare då jag bara fått i mig proteindrinken och en banan efter träningspasset så det blev lite annat för mig. Nu är jag dock hungrig igen så jag ska snart äta mitt kvällsmål. Ibland blir det tokigt med maten, men så länge jag inte är uppsvälld är jag nöjd! Nu ska jag städa och fixa lite här hemma innan jag faller i säng. I morgon vikarierar jag i min förskoleklass hela dagen och då kommer jag behöva all energi jag kan samla på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar