fredag 29 april 2011

HELT SLUT!

Jag är helt slut! Det är först nu som jag får sätta mig ner och andas och bara vara. Jag ska ta mig en lång och härlig dusch och hoppa i mjukiskläderna strax. Ikväll väntar god middag och fredagsmys framför teven.

Dagen började med en promenad och en god frukost. Mellan 8-13 har jag jobbat. Vi har varit i skogen med barnen och det var en riktigt härlig utflykt. Något jag har insett efter idag är att det är otroligt svårt att lösa konflikter som uppstår mellan barnen. Det är något man inte får utbildning i och som bara erfarenhet kan ge dig. Detta vill jag lära mig mer om. Jag lyckades till slut reda ut en situation, men det var riktigt tufft där ett tag. Det är svårt när jag inte ser vissa saker och sen måste klura ut vem som inte talar sanning. Resten av dagen har jag hjälpt våra vänner Sanna och Johan att flytta. De har köpt ett radhus inte långt från oss vilket är jätte roligt. Jag hade tänkt träna idag, gym eller ta en springtur, men efter denna eftermiddag med klättring i trappor tror jag att jag fått den träning jag behöver. I morgon förmiddag ska jag ta mig till gymmet och köra ett benpass.

I morgon är det valborg och för oss innebär det galej hemma hos en vän till J som har fyllt år. Det ska bli jätte trevligt att träffa lite folk och partaja lite. Men jag ska ta det lugnt så att jag kan njuta av söndagen och kanske till och med ta mig ut på en springtur. Det beror dock helt på hur många glas rosé jag känner för att surpla i mig!

1 kommentar:

  1. Ibland kan det ju va så att båda barnen tycker att de talar sanning, den är bara lite lättförvriden, kanske av båda....haha! Hade en sån situation här hemma idag. Melvin & Matilda va minst sagt Oense... Farmor fick rycka ut och hitta nya "skumma typer" till Melvin att stoppa i en polisbil, Musse Pigg samt 3 Smurfar. Vet inte riktig VAD de hade gjort för brott.. Han blev emellertid nöjd, trots att det nog va lillasyrran som grabbat åt sig lite FÖR många
    "gubbar"....som hon tyckte va "hennes".. Ha så trevligt imorrn, drick måttligt med rosé. KRAM!

    SvaraRadera