söndag 1 maj 2011

God morgon söndag!

God morgon söndag! Jag hade hoppats på härligt sommarväder denna söndag, men vi får nöja oss med lite svalare väder ett tag till. Det är lite väl mörka moln på sina ställen så vi får väl se om regnet kommer lite senare. Jag hoppas dock att det håller sig borta då jag ska ge mig ut på en springtur i eftermiddag. Det har blivit en del bra träning denna vecka trots att det har känts som att jag inte har hunnit med något alls. Jag har hunnit med:

- 3 morgon-powerwalks
- 2 gympass, ett för överkropp och ett för underkropp
- En springtur, 5 km + en springtur på löpband, 4 km

I eftermiddag kan jag även lägga till ytterligare en springtur på 5 km i listan. Får se om jag kan slå rekord också. Sist jag sprang gjorde jag det på 31-32 min så jag vill åtminstone komma ner till 31 min, men målet just nu är 30 min och sen ska det gärna minska. Har inget klart mål ännu, men det skulle väl kunna gå att komma ner under 30 min i alla fall inom en snar framtid. Jag ska försöka få med mig min käresta ut i spåret också.

Denna vecka har inneburit mycket jobb, en flytt och lite träning och då har det behövts lite mer mat än vanligt. Jag har varit hungrig som en häst och ätit därefter. Energin har dock behövts, men i nästa vecka kommer matintaget att minska ganska rejält då jag inte ska anstränga mig och flänga runt lika mycket. Veckan kommer att bestå av c-uppsats och träning samt ett försök till att umgås med vänner.


Dagens frukost: hembakat bröd med ägg, knäckebröd med ägg samt några matskedar kesella med varma hallon. Till det ett stort glas vatten med mivitotal, en omega 3 kapsel samt en kopp kaffe med mjölk. Jag har vaknat i flera dagar nu med huvuvärk och börjar undra om det är kaffet som min kropp behöver. Känns lite läskigt att bli så beroende på kort tid. Jag har dessutom inte druckit morgonkaffe på länge. Nu vill min kropp och mitt huvud att jag börjar med det igen.

Nu på förmiddagen tänkte jag sätta in lite foton i ett fotoalbum. Jag framkallade lite kort när jag fick 100 bilder gratis. Då gäller det att passa på. Jag har otroligt mycket bilder på datorn, men tycker att det är så mycket charmigare att ha dem i ett album. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar