måndag 25 april 2011

Komplex

Jag har alltid haft komplex för något på min kropp. Det har framförallt varit armarna och magen. Armarna har jag alltid tyckt varit så stora och klumpiga. När jag tränar den blir de bara större och jag skulle helst av allt vilja ha något smalare och mer vältränade armar. Jag övar mig på att strunta i dessa komplex och försöker njuta av att vara jag och inse att jag är vacker och bra som jag är. Magen har blivit bättre sen jag ändrade min kost, både vad jag äter, hur mycket och hur snabbt. Jag märker stor skillnad och den lilla putmagen som jag ändå har haft är så gott som borta. Fantastiskt vad så lite kan göra.

Ett annat komplex jag har är det faktum att jag inte blir brun av att sola. Jag är rödhårig och har absolut inget pigment. Jag blir alltid tomatröd om jag solar och jag måste smörja in mig med hög solskyddsfaktor om jag ska vistas ute i solen, även här hemma i Sverige. Jag kan som bäst blir lite beige. Detta komplex blir bättre, men fortfarande är det jobbigt att gå runt i shorts eller kjol med kritvita ben när många andra springer runt i brunbrända och vackra ben på sommaren. Dock ska jag nu trotsa detta komplex och inviger därför idag mina nyinköpta jeansshorts. Nu ska jag strunta i om jag har vita ben eller inte... jag ska ut i solen och njuta av att få leva, vara frisk (förutom snoret då) och att ha min älskade sambo bredvid mig som verkar tycka väldigt mycket om mig trots kritvita ben. Det gäller att ändra inställning och det ska jag göra nu!


Igår spenderade jag någon timma ute på balkongen i hettan och läste en bok. Viktigt att inte glömma att dricka vatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar