torsdag 28 april 2011

Snäll flickvän

Igår var jag en mycket snäll flickvän. För ett tag sedan bakade jag en Tigerkaka till praktikskolan, men min lilla sambo fick inte smaka. Sedan dess har jag tänkt att jag ska baka en egen till honom, som plåster på såren. Igår när han kom hem från träningen väntade denna kaka på honom, precis färdig. Det första han sa när han kom hem var: Här doftar det Tigerkaka, med ett stort vackert leende. Hörde att den även uppskattades av arbetskollegorna!

Allt ska fram när det ska bakas. En tredjedel av kakan smaksätts med kakao och resten med vaniljsocker.

När det gäller bakning är recept viktigt för mig. Jag har inte kommit så långt att jag kan pröva mig fram, som jag börjat göra med matlagningen.

Redo att åka in i ugnen!


FÄRDIG!

Jag är lite stolt över mig själv då jag inte slickade av sleven eller skålarna. De åkte direkt in i diskmaskinen. Nu är det 8 dagar utan snask, heja mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar