onsdag 25 maj 2011

Brist på lunch

När det var dags för lunch idag insåg jag att vi inte hade något vettigt hemma. Vi hade inte ens ägg så jag kunde göra en omelett. Det slutade med att jag gjorde en härlig tonfiskröra som jag åt på knäckebröd. Till det åt jag lite grönsaker och fetaost. Det kanske inte var den bästa lunchen, men väldigt gott.

Denna tonfiskröra är den godaste som finns. Jag får lov att göra små portioner åt gången, annars kommer jag sluka i mig alldeles för mycket på en gång.

Lite grönsaker med fetaost var bra och fräscha tillbehör.

Efter lunch for jag och storhandlade så imorgon kommer lunchen se lite bättre ut. Först tog jag en sväng till Ica i centrum för att köpa lite som fanns i reklambladet där, bland annat lax och sen for jag vidare till Willys för att köpa resten. Jag känner mig riktigt vuxen när jag planerar mina inköp efter reklambladen som kommer. Jag sitter och gör små kryss på vilken mat jag ska köpa billigt på samma sätt som jag sätter kryss för de kläder jag vill ha ur HM katalogen. På Ica fanns även lite annat gott som åkte med hem.

När jag kom hem hade jag varit på HM, Akademibokhandeln, Ica och Willys och jag fick gå två gånger fram och tillbaka till bilen för att få med mig allt. Jag kan inte ens gå i en matbutik utan att känna shoppingcravings.

Lite av det goda som fick följa med hem - ananas och härligt mogna avokado. Självklart har jag fyllt min fina skål med kiwi.

Jordgubbar slank också ner och tillsammans med kiwi, kesella och kokos blir det en smaksensation. Till helgen blir det nog härliga jordgubbar som vi doppar i smält choklad. Det finns ingen godare kombination än smält choklad och jordgubbar. Nu vattnas det i munnen vill jag lova!

Till middag blev det en omelett med soltorkade tomater och chorizo. Till det åt jag avokado och grönsaker. Jag skulle dock ha gjort omeletten på ett extra ägg, den blev aningen tunn.

1 kommentar:

  1. Herre Jösses vilka härliga bilder, blir super-duper-sugen på allt det goda du fotat. Mums! Måste nog komma igång med sånt här, bara jag blir LITE piggare och orkar fullt ut. Underbart! Puss!

    SvaraRadera