onsdag 25 maj 2011

Lär känna mig del 2

Del 1: Lär känna mig

- Det tar mig sju år att ta mig ut från lägenheten, vart jag än är på väg och vad jag än ska göra. Detta leder till löpturer till bussar och en irriterad sambo. När jag är klar betyder det att jag bara måste byta byxor två gånger, byta till vita strumpor istället för svarta eller kolla om jag kanske är lite kissnödig ändå.

- Jag pratar alltid med mig själv i duschen, eller alternativt sjunger. Det kommer automatiskt så fort vattnet slås på.

- Jag har lätt för att säga åt sambon att han måste fixa saker, till exempel disk och städning, medan jag själv kan vara riktigt seg när det gäller samma sak. Jag skulle behöva någon som säger åt mig också.

- Jag är otroligt frusen om fingrar och tår och blir vit direkt om jag sträcker mig efter kycklingfilé i frysdisken på Willys. Trots detta är jag urusel på att komma ihåg vantar när det är minusgrader och hemma går jag alltid barfota trots frusna fossingar.


- Jag sover alltid med öronproppar då min sambo snarkar så taket lyfter. Jag har i många år lyckats sova utan, men nu när jag väl har börjat går det inte att sluta.

- Jag är otroligt sentimental när det gäller "prylar". Om jag ska rensa bland alla (skit)saker som finns överallt slutar det alltid med att jag sitter och minns varje sak vilket leder till att inget slängs.

5 kommentarer:

  1. Vad skönt att se att man inte är ensam som inte kan sova utan öronproppar. Jag sover också alltid med öronproppar då min kille också snarkar. Fattar inte hur jag kunde sova utan proppar förr. Nu kan jag inte somna om jag inte har öronproppar. Så skönt att plugga in dem och stänga ute alla störande ljud när man går och lägger sig. Det blir så tyst och skönt när man har pluggar in dem. Jag är verkligen beroende av dem. Dock så får jag ibland lite ont av att sova med dem. Har du något tips på sköna öronproppar?

    SvaraRadera
  2. Svar till Anna: Jag fick väldigt ont av öronpropparna i början när jag inte var van vid dem. Hade problem med öronen ett tag då. Dock vande jag mig och nu funkar det hur bra som helst. Jag köper öronproppar från Apoteket, gula i storlek S, från SwedSafe. De funkar bra!

    SvaraRadera
  3. Älskar att läsa din blogg... PUSS!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset om öronproppar. Var in på apoteket igår och köpte dem. De fungerade verkligen bra. Mycket skönare än de andra skumpropparna jag har haft. Tror att mina gamla proppar var för stora för mina öron. Apotekets gula i small gjorde inte det minsta ont efter en hel natts användande. Passade även på att köpa en packa hudfärgade öronproppar att han när man är på uteställen och spinning. Fattar inte varför det ska vara så hög ljudnivå på många ställen.

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Kul att läsa att ni köpt proppar som kommer från Swedsafe. Ett SVENKST företag!!!
    Men nu har Apoteket AB sedan i juli 2011 en annan leverantör och propparna kommer förmodligen från Asien.
    Ska ni ha samma sköna proppar så köp dem på vilket annat apotek som helst, men INTE på statliga Apoteket AB.
    De har dessutom stulit förpackningslösningen, så nu kommer de att stämmas inom kort.
    Ha en bra dag!
    Önskar
    "En som vet sanningen ;)"

    SvaraRadera