onsdag 4 maj 2011

Lär känna mig

- Jag sover alltid på mage med händerna ovanför huvudet, under kudden. Jag kan i princip inte sova annars om jag inte är larvigt trött.

- Om jag äter godis, mandlar eller annat plock måste jag alltid ta ett jämnt antal. Jag har väldigt svårt för att bara äta en, tre eller fem bitar.

- Jag fullkomligt älskar mackor i alla dess slag - surdegsbröd, rågbröd, knäckebröd, baguette, skogaholmslimpa... listan kan göras lång. Helst av allt äter jag det med massor av smör och ost eller kalla, kokta ägg och en nypa salt.


- Jag är väldigt kinkig över mitt hår och vem som får klippa och färga det. Jag skulle aldrig komma på tanken att färga det själv hemma. Jag lägger gärna ner mycket pengar på håret om jag får det precis som jag vill.

- Jag är en riktig slarver och hälften av alla mina kläder sprider jag ut över sängen och skrivbordstolen. Det är helt omöjligt att vika och lägga in det. Det är först när högen blir övernaturligt stor som jag fixar det.

- Jag tycker om skådespelerskan Suzanne Reuter och hennes roller i Svensson Svensson, Cleo och Sju miljonärer. Dessutom påminner hon mig om min mamma, jag kan inte riktigt sätta fingret på varför, men det är någonting där...

- Vissa filmer kan jag se två gånger på rad för att jag tycker att de är så bra.

- Jag älskar Harry Potter böckerna och filmerna och längtar tills sista filmen kommer på bio. Då står jag först i kön och viftar med min biljett.


- Jag är urusel på att sminka mig och plocka ögonbrynen. Jag har aldrig försökt lära mig vilket resulterar i att mina ögonbryn är helt naturliga... på gott och ont.

- Jag är fruktansvärt svag för kladdkaka och kanelbullar. Bjuds jag på något av detta krävs det mycket för att jag ska tacka nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar