lördag 28 maj 2011

Diplom

Min svägerska (på sambons sida) har tagit specialpedagogexamen och igår var det dags för henne att plocka ut sitt diplom. Jag och J följde med och satt i Aula Magna i två timmar innan vi fick se henne komma upp på scenen. Det var de två längsta timmarna på länge, men när hon väl gick upp och vi fick applådera ordentligt så var det värt det. Stolta och glada var vi allihopa! Jag hade dock inte ätit på sju timmar och när jag kom hem skakade jag för att jag var så hungrig. Jag har aldrig varit mer ilsken än jag var då och det smälldes skåp och dörrar och jag var direkt livsfarlig. J köpte en pizza och egentligen ville jag nog det också. Det har aldrig varit så tråkigt att äta lax med råris och avokado som då, men min kropp tackar mig. När maten var uppäten lyckades jag lugna ner mig och vi kunde i lugn och ro titta på Så ska det låta. Tänk att hunger kan göra mig till Hulken på riktigt!

På inbjudan stod det klädsel kavaj. Det innebar klänning för Hulkens del, något som jag i princip aldrig har på mig. Och strumpbyxor är djävulens påfund. Vad ska det vara bra för?

Aula Magna var nästan fullsatt.

Sådär intresserade av det som pågick.

Äntligen stod hon där och fick sitt diplom. Fina, fina Netti.

Jag och J insåg att vi är ganska barnsliga då vi mest satt och fnittrade i kapp under kvällen. När en kvinna kom upp på scen i mantel kändes det som att komma in i en Harry Potter film och vi bara väntade på att hon skulle vifta med sitt trollspö...

1 kommentar:

  1. Va trevligt! Du passar för övrigt mkt bra i både klänning och strumpbyxor, snyggt! Puss-Lisa

    SvaraRadera