lördag 28 maj 2011

Hulkens matkasse

Idag finns det många alternativ till att handla mat. Larvigt många väljer att trängas på Ica på fredagseftermiddagar där armbågarna kommer till användning. Jag har varit där vid den tiden ett par gånger och det är det värsta jag vet, på riktigt. Att handla en avokado tar en timma och då har jag hunnit få miljoner blåmärken efter alla armbågar som stångas in i mig. När man befinner sig på Ica vid den tiden blir man direkt osynlig. Folk tar sig fram oavsett om någon står i deras väg eller inte. Ingen bryr sig om någon annan! Vi brukar handla på måndagskvällar vilket är lite lugnare. Men det finns även många ställen på nätet där det går att beställa hem mat, till exempel Linas matkasse. Det är bra för de som saknar inspiration, som inte har tid eller för de som är lata. Jag tycker att det är bra att det finns då man får färdiga recept och precis den mängd råvaror som behövs. Annars köper man alltid för mycket som oftast slängs. Att dessutom komma på recept är inte alltid så lätt.

Jag har dock börjat fundera på att göra något liknande själv. Jag kanske skulle starta eget under Hulkens matkasse. Jag älskar att leta recept och pröva nya saker. Mycket blir inte alls bra, men mycket blir ljuvligt. Jag ska fundera på saken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar