söndag 29 maj 2011

40-års fest

Igår var det dags att fira Jonas bror som har fyllt 40. Det blev ett stort kalas med mycket god mat, fika och skönsång. Det serverades sill, ägg, potatis, potatissallad, lax, sallad, fläskfilé och massa gott bröd samt ost och kex. Till fika blev det ananaspaj med vaniljvisp och goda kanelbullar med ett glas mjölk. Mätt? Svar JA! När vi alla var mätta och glada var det dags för skönsång och vem började om inte allas vår 40-åring. Jag har aldrig sett Jonas bror sjunga Sing star, men igår sjöng han hela tre låtar (tror jag). Vi som brukar sjunga fick kasta oss över mikrofonerna för att få sjunga en låt då grabbarna (både stora och små varianter) skulle sjunga hela tiden. Senare på kvällen (natten) var det dags för kortspel och när klockan slog två tyckte jag att det var dags att cykla hem. Då tyckte vissa andra att det var dags att börja grogga...

Vi bestämde oss för att cykla och klarade oss undan regn.

Den godaste lax jag har ätit på mycket länge!

Denna skål höll jag mig undan från. Jag kom fram till att jag inte har druckit snaps på fem år, sedan en kräftskiva med Jonas familj som slutade med ett jack på näsan för min del.

Mer underbar mat!

Gott bröd och goda ostar, min svaghet!

Prinsessa? En vacker värdinna.

Bildbevis på att svågern sjunger.

Vissa valde att titta på!

Det blev lite sång för min del också, men jag höll mig mest vid sidan av och hejade på de andra.

Timmen är sen och korten åker fram. Dags för triss-stege (Till Glenn: lika-klättra).


TACK för en mycket trevlig kväll med många skratt!

1 kommentar:

  1. Oj vad fin Netti är...och vad väntas framöver. Wow! Ser ut som en riktigt trevlig fest med god mat & dricka. Tack för ikväll! Puss!

    SvaraRadera