måndag 30 maj 2011

Slurp!

Igår var det morsdag och jag tänkte lite extra på min lilla mamma under dagen. På kvällen var vi bjudna hem till henne och familjen på god grillmiddag. Det bjöds på fläskfilé, kycklingfilé, majs, olika beasåser och en mycket god sallad. Slurp! Till efterrätt bjöds det på otroligt goda jordgubbar och jag slukade bra många fler än jag egentligen orkade.


Idag har dagen bjudit på mycket sol och värme trots massa blåst. Jag gick en morgonpromenad innan jag for in till Universitetet. Det var dags för mig att försvara min uppsats och det gick bra. Opponenten och examinatorn hade lite att anmärka på, men det var bara sådant som går enkelt att fixa. Skönt att ha det klart! Imorgon är det dags för mig att opponera. Jag är inte lika nervös som jag var inför idag, men lite pirrigt känns det ju. Men jag tror att det kommer att bli bra. Imorgon vid den här tiden är allt klart och jag har SOMMARLOV!

Till middag blev det denna enkla fiskrätt: Citron- och basilikafisk. Tina fisken och lägg i en ugnsform. Salta. Skala och skiva vitlök och strö den över fisken tillsammans med basilika. Häll sedan över citronsås (Kelda) och avsluta med lite riven ost. In i ugnen på 225 grader i 25 minuter. Servera med råris och en härlig avokadosallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar