fredag 1 juli 2011

Gröna Lund

Igår blev det en spontantripp till Gröna Lund med vår vän Markus. Då smhi visade att det skulle komma lite mörka moln på eftermiddagen tog jag lite längre byxor i jeanstyg. Det fick jag bittert ångra! Några mörka moln syntes inte till och jag stirrade avundsjukt på alla som sprang runt i tunna kjolar/klänningar och korta shorts. Själv luktade jag keso och höll på att avlida. Jag älskar att vara i solen, men extrem hetta är inget för mig. Då vill jag bosätta mig i ett kylskåp tills vidare. Vi hade trots hettan en trevlig dag på Grönan och visst ska vi vara glada för att vi fick sol. Vi åkte karuseller, åt glass och njöt av en kall cola/öl när det blev som varmast.

Det gick inga spårvagnar eller bussar till Djurgården så vi tog bussen till Radiohuset och gick därifrån till Grönan. Tur att det var svalt och skönt...

Markus och Jonas, minst lika varma som jag.


Vi "tvingade" Markus att åka bläckfisken, som han hatar, och Jonas lyckades få killen som jobbade där att ge honom en extra snurr innan karusellen drog i gång. Skadeglädjen var visst den sanna glädjen...

Vi trivdes bra i bläckfisken, en lagom karusell.

På kvällen promenerade vi från Grönan till tåget, en promenad på minst 40 min. Det var en riktigt fin sommarkväll med solnedgång och ballonger.

Vi åkte nya bergochdalbanan i trä och den var helt okej. Dock ingenting i jämförelse med Balder på Liseberg. Det är den bästa bergochdalbanan! Vi åkte även Blå tåget som de har gjort om. Vissa saker var lite bättre, men det är fortfarande inte läskigt att åka. Håll utkik efter den otroligt läskiga... älgen som kommer på slutet. What?

Och så en sak... när vi skulle äta middag beställer grabbarna revbensspjäll och jag en kalvburgare. KALVBURGARE? Jag kom sen på, lite väl sent, att just kalv är något jag har otroligt svårt för. Det är rent ut sagt vidrigt. På grund av akut hunger slank det mesta av burgaren ner, men det slutade med magsmärtor och illamående som inte hade lagt sig när jag gick och la mig på kvällen. Kombinationen av vidrig mat, äta för snabbt och för mycket (plus att det var mycket bröd och pommes) var för mig katastrof. Påminn mig om att ALDRIG beställa kalv igen. Efter två missar borde jag kunna komma ihåg det själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar