söndag 24 juli 2011

Kalas

En god vän fyller år om några dagar så idag samlades en hel drös med damer för att fika och fira att en till av oss snart fyller ett år närmare kärring. Det blev en hel del pladder och onyttigheter som födelsedagsbarnet själv hade bakat. Ännu en helg som inte riktigt blev som jag tänkt mig när det kommer till sötsaker.




Vi blev bjudna på många koppar kaffe, god vaniljglass samt kanelbullar och syltkakor i världsklass. Jag sneglade på detta fat en hel del efter att vi fikat färdigt, men insåg att det fick räcka med en bulle, en kaka och lite glass. Speciellt med tanke på att helgen dessutom bjudit på äppelpaj med alldeles för mycket vaniljsås, choklad med smak av havssalt och några bitar smågodis. Jag som enbart hade tänkt unna mig en bit äppelpaj. Bättre lycka nästa helg! Det är själva *** att det ska vara så svårt att skärpa sig efter semestern. Jag tror inte att viljan är tillräckligt stark ännu, annars hade jag kunnat skärpa mig för länge sen. Nästa helg gör jag ett nytt försök och ska se till att jag inte blir frestad. Därmed inga bak nästa helg!


Posera var inte gästernas starka sida, bortsett från födelsedagsbarnet som snällt satte sig igen med en tom kaffekanna när hon såg att kameran åkte fram.

Tack för en trevlig eftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar