tisdag 12 juli 2011

Lycka

Har just lyckats roffa åt mig nya Egoboost Magazine, skapad av Isabella Läwengrip (Blondinbella). Första numret läste jag från början till slut på en gång och kunde inte lyfta blicken. Det var den snabbaste tågresan i mitt liv. Andra numret är läst till hälften, men tänker läsa resten när jag har duschat och kan krypa upp i soffan under en filt. Nu är jag härligt svettig efter morgonens pass för armar och axlar på gymmet. Något som jag läste i tidningen och som jag nu börjat fundera på är lycka. Vad är lycka för varje enskild person? Att ha en fullbokad kalender med massa roliga fester, att vara snygg och smal osv. Jag började fundera på vad lycka är för mig och vad det är, just nu, som gör mig lycklig. Detta kom jag fram till:

- Min sambo och framtiden med honom. Trots otroliga dalar i vårt förhållande står vi stadigt vid varandras sidor och kämpar mot livets motgångar. Att få vakna upp och somna bredvid honom gör mig den lyckligaste i världen och när jag kan blicka fram och se allt det som väntar på oss den närmsta tiden blir jag ännu lite lyckligare...

- Mina vänner och min familj. Efter min sambo är detta de som jag älskar mest. Att krama om sin mamma, busa med syskon och brorsbarn eller att höra rösten från bästa vännen som är glad att just du ringer är bland det bästa som finns.

- Jag har tagit mig genom en lång studietid och står nu beredd att ge mig ut i arbetslivet med nya kollegor, härliga barn och nya erfarenheter.

- Jag har vågat bryta mig loss från mina stränga vanor som hänger över mig under höst, vinter och vår. Fyra veckor semester gjorde mig till en helt annan person. Jag älskar mina vanor och jag mår mycket bättre i både kropp och själ om jag får träna och äta bra och hälsosam kost, men fyra veckor om året verkar jag må bra av att släppa loss. Det stärker min tro på viloveckor då gymträningen får vila och en bulle till frukost kan vara okej (dock inte hela viloveckan...).

- Ensamtid! Jag har en tid framför mig då mycket ensamtid står på schemat. Jag ska utnyttja denna ordentligt. Jag älskar att ta en morgon- eller kvällspromenad själv och titta mig omkring, njuta av tystnaden och ta några extra andetag. Min nya kamera är ofta mitt sällskap och det är härligt att pröva nya funktioner och ta massa roliga kort. Att kunna vara själv är viktigt! Vem vet... inom en ganska snar framtid kanske ensamtid är något sällsynt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar