fredag 15 juli 2011

Mellisar

Något jag är beroende av är mellanmål. Jag äter alltid minst fem gånger per dag, ibland sex gånger. För det mesta blir det inget mellanmål mellan frukost och lunch, men mellan lunch och middag är det nödvändigt samt på kvällen då hungern också brukar kicka in. När jag är på språng är det viktigt att ha med mig ett mellanmål som stillar hungern, är lätt att ta med och som håller ett tag utanför kylskåpet. Resultatet idag blev: kesella med kiwi, frön, mandlar, kokos och lite kanel. Detta förvaras i en sparad kesoburk och håller bra i några timmar.


Till kvällsmål blev det yoghurt istället för kesella idag. Min naturella yoghurt toppade jag med kiwi, färska hallon (plockade av svärmor, Tack för det!), frön, mandlar, kokos och kanel. Något som det går mycket av här hemma är med andra ord kokos, kanel och frön av alla dess slag som jag använder för att toppa kesellan till mellanmålet, kesellan eller yoghurten till kvällsmålet och morgonsmoothien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar