torsdag 14 juli 2011

Mer sommar

I fyra dagar har jag, mer eller mindre, hoppat upp ur sängen och gått ut på en morgonpromenad. Det är aldrig så härligt att duka upp med god frukost och DN som efter en promenad. Idag är det även dags att ta sig till gymmet. Träningsvärken sitter i, men det har gått tre dagar nu så jag får bättra på den lite helt enkelt. Senare idag ska jag åka med min lilla mor och hälsa på morfar som ligger på sjukhus. Honom tänker jag på varje dag och hoppas att han har det bra.

Här är han på fika hos mina föräldrar när jag fyllde 24 i juni. Tänk att lilla morfar snart fyller 84 år, det är inte klokt!

Något annat som inte är klokt är att det snart har gått en vecka till. Dagarna bara flyger förbi. Jag har dock hunnit göra en del under de tre dagar som hittills passerat. Sambon har jobbat och slitit denna vecka och han har nog aldrig längtat efter en fredag riktigt så mycket som han gör nu. För hans del är det nog ganska skönt att vädret, eller framförallt värmen, inte är på topp just nu. För egen del kunde det ju få bli lite varmt så jag kan sitta och njuta på balkongen eller på en filt vid vattnet. Men det kommer väl, än är sommaren inte över!


1 kommentar:

  1. Åh vilken underbart foto av pappa/morfar... Hoppas verkligen han får "komma tillbaka", bo i sin lägenhet igen och hälsa på oss nästa sommar när du fyller år. Självklart INNAN dess också. PUSS!

    SvaraRadera