onsdag 31 augusti 2011

En sån dag...

Idag har varit en sån dag som man helst vill glömma och radera ur minnet! Det har varit fullt ös på jobbet och tyvärr har inte allt varit tipp topp. En positiv sak är dock att jag har tagit till mig två saker under dagen som jag ska jobba på och bli bättre på. Det känns skönt! Nu tar vi nästa dag...

Efter jobbet åkte jag med mamma för att hälsa på min lilla morfar som fått nytt, och tryggare, boende. Han har nu ett litet rum, en härlig kontaktperson och nya "kompisar" som han kan titta på teve med. Det är så härligt att se att han är piggare och trivs där han bor. Han vill till och med vara med de andra boende för att titta på teve och umgås. Jag tror att de lever lyckligare om de har människor omkring sig. Nu när jag har kommit in i jobbet lite kommer det dessutom bli mer besök från mig och nästa gång ska jag köpa med mig något fint och hemtrevligt som han kan ha i sitt rum. Älskade lilla morfar!

Min bror Jacob fyllde 13 i somras och då blev det sommarkalas. Här väntar morfar och Melvin på att få börja ta fika.

Både tvätt- och diskmaskin är i gång. När tvättmaskinen har stannat ska tvätten hängas och sen är det sängen som gäller. Imorgon har jag stängning vilket betyder lång dag och då behöver jag min sömn. Speciellt efter en dag som denna!

1 kommentar:

  1. Underbar sommarbild av morfar & Melvin, den blev jag GLAD av...
    Hoppas du får en något lugnare dag imorgon min lilla gumsa. Puss!

    SvaraRadera