måndag 29 augusti 2011

Roliga kommentarer...

Två barn på förskolan (en pojke och en flicka, båda 5 år) lekte idag, på eftermiddagen, med en skottkärra. Flickan skjutsade ner pojken för en slänt medan han satt i skottkärran. Jag sa till dem att sluta med det då jag inte tyckte att det var någon bra lek. När han åkte ner för andra gången frågade jag om jag skulle behöva ta skottkärran ifrån dem. Då svarar pojken med huvudet på sned och händerna knäppta framför sig: "Ja, du måste nog göra det." Det gav mig ett gott skratt precis innan jag skulle hem. Härliga barn! När jag kom hem var det sambons tur att ge mig ett gott skratt. När vi hade ätit upp middagen tänkte han ställa in sina saker i diskmaskinen. När han öppnar den ser han att den är full av ren disk. Istället för att plocka ut den och sen ställa in den smutsiga disken stänger han diskmaskinen och säger: "Det där ser krångligt ut, jag går på toa istället." 

Jag och min andra hälft på kräftskiva i lördags. Denna man älskar jag mer för varje dag som går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar