måndag 29 augusti 2011

Kräftskiva

I lördags var det dags för årets första (och förmodligen enda) kräftskiva. Det var bara vi och sambons bror med familj, men det räckte gott och väl. Medan sambon och hans bror slabbade med sina kräftor åt jag, svägerskan och deras barn tacos och lite räkor. Vi hade även köpt med oss goda minibaguetter som jag svalde med massor av bregott och hushållsost!



Jag valde att dricka min nya favorit - alkoholfritt jordgubbsvin. Det finns så mycket positiva saker med denna i jämförelse med alkohol:

1. Den kostar runt tjugan på systemet, för en flaska!
2. Den smakar mycket godare än vin och cider
3. Jag kan köra hem och slipper passa bussar eller cykla
4. Jag mår toppen dagen efter, även efter en hel flaska



När sambon och hans bror var färdiga med kräftätandet såg deras tallrikar ut som ovan. De hade använt en uppsjö av servetter och både bord och deras händer stank kräftor. Urk! 



Senare på kvällen blev det lite kyligare, men när vi tänkt alla ljus som fanns på altanen gick det att sitta till midnatt utan problem. Riktigt mysigt!



Till efterrätt blev vi bjudna på den godaste rabarberpajen någonsin! Hade jag inte varit så mätt hade jag slukat mycket, mycket mer. Det blev även lite kortspel innan vi åkte hem. De två damerna i sällskapet knep första och andra platsen, medan herrarna fick nöja sig med tredje och fjärde.

TACK FÖR EN TREVLIG KVÄLL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar