söndag 28 augusti 2011

Skogspromenad

I lördags hade vi tänkt ge oss ut för att plocka svamp. De ärenden som vi uträttade på förmiddagen tog dock lite längre tid än vi trodde och vi insåg därför ganska snabbt att vi inte skulle hinna plocka och rensa svamp innan vi skulle iväg på kvällen. Vi valde därför istället att fotografera svamparna... Nu blev det inte många fotograferade svampar heller, men det berodde mest på att det knappt fanns några att fotografera. Det fanns dock några svampar, men de hade vi nog inte plockat ändå...


Lördagen bjöd på riktigt varmt sensommar väder vilket gjorde att det mer eller mindre rann om oss. Riktigt härligt! Jag älskar att promenera runt i skogar, upptäcka nya platser och njuta av tystnaden som bara skogen kan erbjuda. Det är tur att jag har en sambo som tycker likadant. Trots värmen hade vi med oss kaffe i termos som vi fikade på efter en stunds promenad. En riktigt mysig utflykt!

Det är bra med gps i mobilen, men ännu bättre om den kan hitta positionen. Jag inbillade mig att detta kunde hjälpa...


 
Jonas valde en fin plats att fika på.

Jag var väldigt kaffesugen då vi ännu inte hade druckit något. Självklart har någon skruvat åt locket så hårt att det knappt gick att få upp.

Det är fantastiskt att stå på ett berg och se över träden och fundera på vad som finns bortom dem. Tystnaden som skogen erbjuder är fantastisk och allt du hör är vinden som drar genom träden och fåglarna som sjunger in hösten. Det är synd att man inte kan fånga en känsla på bild...

1 kommentar:

  1. Jag tycker du fångar in väldigt mycket i dina bilder....puss-Fia!

    SvaraRadera