måndag 1 augusti 2011

Fredagsgrillning

Under vår gemensamma semester blev det en hel del grill, speciellt när vi befann oss på Öland. Sedan sambon har börjat jobba har grillningen uteblivit. Då vi bor på andra våningen med endast balkong blir det lite knepigare för oss att spontangrilla. I fredags däremot lånade vi sambons föräldrars grill och det blev en mycket god grillmiddag med kotletter, färskpotatis, majskolvar, paprika, lök och beasås. Till förrätt åt vi parmaskinka med honungsmelon och jag tryckte i mig så mycket att grillmaten var svår att få plats med, men det gick!




Medan Jonas grillade passade jag på att plocka lite hallon och röda vinbär. Jag hann inte plocka så mycket hallon, men skall definitivt dit och plocka mer. Jag gör alltid en morgonsmoothie hemma med jordgubbar eller hallon och färska hallon smakar suveränt gott i en sådan smoothie eller som topping på kesella med kiwi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar