tisdag 16 augusti 2011

Som fisken i vattnet

Jag har klarat av de två första dagarna på nya jobbet och jag trivs som fisken i vattnet. Barnen är fantastiska och börjar redan vänja sig vid mig, jag kan alla namn och jag har nog världens bästa kollegor. Jag är fruktansvärt trött och mycket tar dubbelt så lång tid för mig, men tillräckligt snart kommer jag komma in i alla rutiner och då kan jag till och med börja föreslå saker själv. Just denna vecka är lite extra jobbig då det inte enbart är första veckan utan även en vecka där jag stänger tre dagar av fem. Hjälp! Jag sover gott om nätterna och det är något larvigt skönt med att tvinga upp sig själv vid 6-halv 7, gnugga sig i ögonen, ta fram frukost och se på nyhetsmorgon. Jag uppskattar att sova mycket mer nu än under semestern. Undrar just hur länge det kommer vara charmigt att gå upp så tidigt...


Bjussar på en halvsmickrande bild på mig själv med sambons nya arbetsskor. Själv köpte jag nya arbetsskor igår, med gortex så jag kan gå ute när det regnar med vanliga skor och inte stövlar. Kan vara skönt att slippa springet när jag ska byta mellan skurarna. Nu ska jag ramla i säng och sova mina sju timmar innan det är dags att fara till jobbet igen (detta inlägg är tillägnat min mor som redan efter två dagar utan inlägg verkar ha abstinens). Härligt att jag längtar! Idag är jag extra trött då jag har varit med och stängt samt varit och simmat nu på kvällen. Dock var det riktigt skönt att simma. Jag känner att hela kroppen har arbetat. Förutom ett simsällskap var det bara jag och svägerskan där vilket var väldigt rogivande. Det kommer vi att göra om!

1 kommentar:

  1. Tack! Underbart att du trivs på nya jobbet. Puss!

    SvaraRadera