söndag 16 oktober 2011

Storstaden

Dagen har bjudit på fantastiskt höstväder. Solen har gett oss värme och träden är fulla med löv i alla varma färger. Marken är täckt av de löv som hunnit falla ned och luften är frisk. Vi valde att spendera denna dag i storstaden. Vi åt lunch, shoppade, fikade och promenerade. Bara jag och mitt hjärta!


Jag med den finaste människan som finns! 


På väg mot Gamla stan där vi ska besöka Sf-bokhandeln och ta en fika. I min hand är en påse från Stadium och jag är nu ägare till en till uppsättning underställ (denna gång svart), en mössa och en bra halsduk. 


Sf-bokhandeln besöker vi alltid när vi åker till stan. Jonas tittar och jag följer efter. Idag gjorde dock även jag ett fynd i denna butik...


... nämligen dessa ursöta burkar med Lilla My. Den största burken fyllde jag med kaffe och den gör nu vårt kök lite finare.


På eftermiddagen sjönk Jonas ner i en nyköpt bok och jag gav mig ut på en promenad. Jag älskar den här tiden på året då luften är frisk, träden vackra och innan allt slaskande har börjat.


Jag älskar helger som innehåller avkoppling, egentid, kärlek och nytta. Denna helg har jag fått allt. När Jonas var iväg på lördagsförmiddagen sjönk jag ner i soffan, läste Solo och målade naglarna. Jag har även hunnit med att diska, tvätta, vika tvätt, skura, vattna blommor och annat pyssel. Och så har helgen självklart bestått av mycket kärlek. Som alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar