söndag 11 december 2011

Äntligen tomtar!

I torsdags hade jag en tuff natt och var vaken från kl 4 på morgonen. Jag tog mig till jobbet i hopp om att klara dagen. Jag var lite fel ute och fick ge upp efter lunch och bege mig hemåt. Jag spenderade sedan resten av den dagen samt hela fredagen i soffan framför en drös med filmer. På fredagskvällen fick jag dock sällskap av min man, men vi somnade båda i soffan runt 12-slaget. Lördagen började som vanligt med frukost och Melodikrysset (som vi klarade denna vecka och skickade in svaren, pensionärsvarning...!) och fortsatte sen i soffan framför fler filmer.

Dagen har dock bjudit på mer händelser. Efter frukost begav vi oss ut på en promenad till centrum där vi nu har inhandlat alla julklappar till alla barn. Alla julklappar är färdiga!!! Vi har även hunnit med att städa på verkstaden och julpyntat. Äntligen har alla mina fina tomtar fått komma upp och pryder nu varenda yta som finns i vår lägenhet. Jag ÄLSKAR att pynta och fixa inför julen. Jonas tyckte att han hade gjort sitt när han hade bytt gardiner i två fönster och rotat fram en skarvsladd. Det är mansgöra påstår han, att hitta skarvsladdar och byta gardiner. Inte mig emot då jag mer än gärna fixar och trixar med alla tomtar, dukar och glitter. Den stora granen får dock vänta till nästa söndag, annars får den stå framme lite väl länge.


Alla tomtar, snögubbar, möss, ljusstakar och bockar står och väntar på att placeras ut...


Denna snögubbe har hängt med länge...


Dessa, som är mina favoriter, är nya sen förra året. Min fina glasängel som inhandlades samtidigt som dessa hade tyvärr gått sönder :( 


En annan favorit är kyrkan som alltid pryder ett fönster och lyser upp i decembermörkret!


Köket fick ett lyft med nya gardiner (som inte syns på bilden) och en ny, fin duk. För att slippa ha det som hänger utanför bordet i knät fäste jag duken med tejp under bordet. Sådana "mojänger" som håller fast dukar utomhus så de inte flyger iväg finns tydligen bara att få tag på under våren och sommaren...

1 kommentar:

  1. Jättefina tomtar har du sparat på dig. Blir riktigt julmysigt ju därhemma hos er. Puss!

    SvaraRadera