söndag 11 december 2011

Svoch...

Som vanligt går tiden alldeles för fort. När jag tittar på bilder från första och andra advent så känns det som igår. Nu är det redan tredje advent och en ny vecka står framför oss. Nu är det bara två veckor (9 dagar) kvar till julledigheten börjar. Lite mer än en vecka kommer vi att vara hela lediga och hinner ladda upp inför den längre vårterminen. Det är inte klokt att veckorna går så snabbt som de gör. Dock ingen snö ännu. Förra vintern kom snön i november och låg stadigt kvar till april (typ...), men i år lyser den med sin frånvaro. På sätt och vis är det lika bra att den håller sig borta, men jag tycker fortfarande att vi ska ha en vit jul, det blir mer stämningsfullt.

Men innan julledigheten är det alltså två veckor som ska kämpas igenom. De senaste veckorna har varit ganska tuffa och jag har simmat och simmat för att hålla mig vid ytan. Jag hoppas att jag lyckas innan ledigheten och jag ska försöka fokusera på att ha det mysigt med barn och kollegor. Jag ska dessutom dra ner på snasket under de kommande två veckorna. Det har blivit lite mycket kladdkaka, sockerkaka, chokladpraliner, skumtomtar och pepparkakor under den här veckan. Samtidigt ska jag se till att gå minst fyra svettiga promenader, helst fler! Heja heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar