torsdag 29 december 2011

Dagbok mitt i ledigheten...

Nu kommer ett tråkigt inlägg som mest är för min egen del, för att jag ska minnas vad vi har för oss under denna lediga vecka. Efter att jag skrivit detta inser jag hur lite vi faktiskt har haft för oss, men det är väl så det ska vara när man är ledig. 

Nu är det torsdag i denna lediga vecka och det är ett par dagar kvar på denna julledighet. Måndagen blev en lugn dag med 16-års firande på kvällen. Min lilla syster är inte så liten längre, hela 16 år. Det är inte klokt! Men å andra sidan fyller jag själv 25 år i sommar. Det är inte heller klokt! I tisdags blev det en vända till stan för ett läkarbesök och sen åkte vi förbi Arninge på väg hem för att kika lite på mellandagsresan och handla lite gott att dricka inför nyår. På väg hem blev det dock en ciderfontän i bilen då två av tre ciderburkar gick sönder, på mitten. Mycket märkligt! Endera får jag nu nöja mig med en god cider eller så får jag trängas med alla andra som är ute och handlar imorgon. Tisdagskvällen blev lugn med tv-tittande och läsning. Igår var det onsdag och den gick i samma tecken som tidigare dagar - tv-tittande i soffan. Jag tog mig dock iväg för att hälsa på Amelie en sväng. Vi drack kaffe, åt choklad, pratade och gick en promenad. Det var riktigt skönt att få röra på sig och kul att få snacka lite tjejsnack. Det känns märkligt att inte umgås med Amelie och Jennifer varje dag som när vi jobbar. Så när man väl träffas måste mycket berättas!

Idag har vi både hunnit slöa, gå en promenad och städa. Vi började med att slöa framför teven med frukosten. Det blev sen en promenad i stormen. Jag tog inte mössa på mig och det fick jag ångra bittert. När vi kom in i värmen var det dags att städa. Min sambo försökte skjuta på det in i det sista, men jag stod på mig och när vi väl satte i gång gick det snabbt. Jag har även fixat med tvätt och Jonas har fixat middag. Nu står en köttfärslimpa i ugnen som vi ska avnjuta med ett glas rött. Jag älskar att vara ledig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar