söndag 1 januari 2012

2011, året då jag

Inspirerad av en person som gjorde mycket för mig tidigare i år tänkte jag nu skriva en årskrönika för att se tillbaka på hur året har varit, vad som har hänt och hur jag har utvecklats. Så här kommer min årskrönika för 2011:

2011 var året då jag...

- åt godare och nyttigare mat och började tokfotografera allt till bloggen
- reste till Dalarna med min sambo och njöt av en helg tillsammans, i iskylan
- kom närmare min bästa vän och vi började äta middagar tillsammans med våra sambor
- var på läsarträff med PT-Fia och hon började inspirera mig till nyttigare och godare mat samt en sundare livsstil
- och min sambo började laga trerätters till varandra på fredagarna
- gick morgonpromenader för att komma igång och få en bra start på dagen
- hängde i gymmet varje ledig sekund


- läste mina sista kurser på Universitetet och praktiserade/vikarierade på en skola i närheten
- hade Fia som personlig tränare
- och min sambo gjorde en hel del utflykter till stan här i Stockholm, Norrtälje, Uppsala, Sigtuna, Västerås, Öland
- fick en cykel som jag med glädje tog om jag skulle någonstans
- började springa trots att jag alltid trott att jag inte kunde det och dessutom sprang Vårruset under 30 minuter
- insåg att mörk choklad med havssalt är livsnödvändigt
- prövade mig fram med matlagning och bak och lyckades riktigt bra
- började dricka kaffe och insåg att jag inte kan leva utan det
- fick veta att en av mina gymansiekompisar skulle ha barn


- började söka jobb och fick napp på första försöket
- började på mitt nya jobb och har genom det både gråtit, kämpat, skrattat och njutit
- var barnvakt tillsammans med sambon åt hans brorsöner ett par gånger
- tog examen och hade stor fest för familj och vänner
- firade 6 år tillsammans med min sambo
- fick nya vänner som har kommit att betyda otroligt mycket för mig
- hade semester själv i ett par veckor och verkligen lärde känna mig själv och bara kunde njuta av tillvaron
- började använda mina glasögon mer och mer då mina ögon inte längre klarade av månadslinser


- och min bästa vän åkte på en kryssning som förändrade mig och mitt sätt att tänka, mycket värdefullt
- och min sambo insåg tjusningen med att gå skogspromenader och titta på/plocka svamp
- och mina nya kollegor gjorde en roadtrip till Ullared som jag aldrig kommer att glömma
- fick en ny kamera
- prövade nya chokladpraliner ut Aladdin asken och insåg att jag tycker om 8 sorter i stället för 2

- och sambon förlovade oss och går in i det nya året, 2012, med tanken att flytta till ett hus och tillsammans gå in i en ny fas i våra liv. Jag gör det med ett leende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar