måndag 26 december 2011

En trött (och fläskig) pedagog!

Det var den julen det! Idag är det söndag, men genom min kropp sköljer nu ett lyckorus. Imorgon är det måndag, men vi behöver inte kliva upp och jobba. Vi är LEDIGA! En hel veckas ledighet väntar oss nu och det behöver både jag och Jonas. Jag hoppas att denna vecka ger mig lite krafter så jag kan vara en toppen pedagog på jobbet under hela vårterminen (som för övrigt för fruktansvärt lång...).


I fredags var jag en trött pedagog. Jag har fortfarande inte hunnit ladda ordentligt, men jag har en hel vecka på mig nu. Jag ska se och känna mig betydligt piggare när jag kliver upp för att jobba om en vecka. Denna lediga juldag började med en film för min del - Moulin Rouge. Den filmen har jag inte sett på länge och jag insåg snabbt varför. Den må vara riktigt romantisk, snudd på överdriven, vilket kan vara trevligt, men mer än så var det inte. Dagen fortsatte i soffläge där jag fick sällskap av sambon. Vi såg på tv, sov och hade det riktigt lugnt och skönt. Middag åt vi hos Jonas föräldrar och sen hem till soffan igen. Nu har klockan passerat midnatt och utanför fönstret härjar stormvindar. För tillfället känner vi oss båda lite illamående och låga, men hoppas att det bara är för mycket julmat och julgodis och att vi kommer må prima i morgon bitti. Fy för att bli sjuk när man är ledig!

Ps. Känner mig för övrigt illamående av tanken på hur mycket jag har ätit under den senaste veckan. Jag måste verkligen skärpa mig. Jag har väckt mitt gamla sockerberoende till liv och det är läskigt hur det kan påverka kroppen. Innan sommaren mådde jag riktigt bra med mycket träning, bra kost och sparsamt intag av snask. Jag måste försöka återgå till det livet så mycket det bara går då jag vet att jag mår så mycket bättre då. Nu känner jag mig bara fläskig och pösig. Inte så sexigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar