onsdag 4 januari 2012

Premiär

Onsdag:
Sju barn, fyra pedagoger.
Utflykt till en lekpark i regnet och blåsten.
Fika i en lekställning för att undkomma regnet.
Lek på gungor, gungbrädor och i lekställningen.
Pedagogerna gjorde kullerbyttor och barnen hade roligt.
Ugnspannkaka till lunch, den laktosfria blev bäst.
Jobba med hemsidan efter lunch.
Slutade tidigt.
Sprang en kort runda, första gången sen i somras.
Promenad 20 min.
Laga middag - risotto med korv, majs och ärtor.
Lång, varm dusch.
Egentid (+ eventuellt baka bröd)!

Premiär för i år blev alltså första joggingrundan. Den blev inte lång och jag fick ingen bra tid, men med tanke på att det är första gången sen i somras och att jag är bra mycket sämre tränad nu så får jag vara nöjd. Tror att jag kommer kunna orka mer och mer ganska snabbt. Men idag var tanken att klara mig runt ett varv utan att få hjärtklappning. Första etappen avklarad och godkänd! Första målet är att kunna springa 5 km på 30 min som jag kunde i somras och sen får vi se hur mycket mer energi jag lägger på att bli bättre. Men det var skönt att komma i gång igen. Det känns som att det ger så mycket mer än att bara promenera. Idag blev det en promenad efter joggingen eftersom jag inte sprungit så långt. Sammanlagt tränade jag bort en Daimstrut och det är väl inte fy skam!

1 kommentar:

  1. Läser alla dina blogg-inlägg, men skriver inte så mycket. Beror nog mest på att jag är lite LAT.
    LÄSER ALLT i alla fall och tycker du skriver så himla bra. Skönt att börja komma "igen" efter alla helger.....inför VÅRENS ankomst. Längtar dit, men vem gör inte det. PUSS!

    SvaraRadera