tisdag 3 januari 2012

Hälsostart 2012

Under julledigheten har jag inte legat helt på latsidan. Jag har ätit bra mycket mer snask och mat än jag brukar, men det har blivit lite promenader:

19-21 december - en runda på 30 minuter per dag
22 december - sista jobbdagen och en timmes promenad med Amelie.
28 december - promenad med kollegan Amelie, ca 40 min
29 december - promenad med sambon, ca 45 min
30 december - promenad med sambon, ca 45 min
2 januari - promenad med kollegan Amelie, 1 h
3 januari - promenad med kollegan Amelie, 1 h

Jag känner mig under omständigheterna rätt nöjd och ska se till att promenera minst fyra gånger i veckan, till mataffären, efter jobbet och under helgen. Då jag får sällskap kommer promenaderna bli längre om jag känner mig själv rätt. Jag kommer kunna gå en del med kollegan Amelie under vardagarna och med sambon på helgerna.

Jag och kollegan Amelie jobbar och motionerar ihop, men det händer även att vi är
ute och flänger tillsammans. Här var vi ute för några helger sen!

Förutom promenader ska jag verkligen försöka komma i gång med hemmaträningen. Jag har massor med övningar, men ingen lust/ork. Det kommer kanske ta ett tag att komma i gång, men jag ska ge det ett ärligt försök. Jag ska dessutom dra ner på snasket i veckorna och äta mindre portioner (ska pröva äta lite och ofta). På torsdagar har vi fika på jobbet och denna vecka kommer Amelie fixa fruktsallad. När det är min tur om två veckor ska jag följa samma exempel och försöka fixa ihop något nyttigare. Heja oss!

1 kommentar: